A hatékonyság növelése közös erővel
Egy cég sikere nagyban múlik azon is, hogy a munkatársak, illetve az alkalmazottak és a vezetőség mennyire tud együttműködni, megfelelően kommunikálni. A hatékonyság növelése érdekében elengedhetetlen, hogy mindig, mindenki értse mit kell csináljon, mi a feladata, milyen későbbi célokat kell elérjen, ezt viszont jó kommunikáció nélkül nem lehet megvalósítani.
A gond általában ott kezdődik, hogy a különböző személyiség-típusokba tartozó egyéneknek másképpen kell átadni az információt, illetve másként lehet motiválni őket a munkára, valamint a fejlődésre is. Márpedig ezt sokan nem tartják szem előtt és nem is tudják, hogy miként befolyásolja ez a munka hatékonyságát.
Elsősorban a vezetőknek kell erre odafigyelnie, de nem árt, ha az alkalmazottak is tisztában vannak ezekkel a dolgokkal, mert egymás között is jobban tudnak kollaborálni, ha tudják, hogy kivel miként beszéljenek. Erre akár egy csapatépítő tréningen is fel lehet készíteni az embereket és akkor együtt léphetnek a hatékonyság fejlesztésének útjára.